Pergi nya seorang sahabat

Tuesday, March 30, 2010


Malam semalam wa terima sms dari nombor tak di kenali. apabila membacanya..wa ingat salah orang agaknya ni. tak kenal. tetapi setelah 2 kali meneliti nama di dalam sms tersebut. ARWAH Nurul Anis Nabila Umar. Innalillah. Kawan semasa saya praktikal dulu. Kami memang akrab. Dia bagaikan adik saya. Bergosip bersama, pergi site bersama, buat jahat bersama, curi tidor bersama, curi-curi pergi site masjid besi bersama, merajuk bersama, gelak bersama, beli baju bersama. terlalu banya kenangan selama 6 bulan prakrikal di Perbadanan Putrajaya.

Arwah seorang yang manja, manis dengat senyuman, perangai seperti budak-budak kadang2 buat saya ketawa, berani, takut2 pun ada tapi masa nak jumpa supervisor sebab minta saya temankan. Sering bawa saya jalan dengan kereta tunangnya (masa tu belum berkahwin) walaupun tiada lesen. Exited betul dia bila sudah pandai bawa kereta. Pening kepala tunang dia haha. Indah betul kenangan tu. Pada hari perpisahan kami, setelah cukup 6 bulan saya praktikal, arwah menghadiahkan saya cawan yang ada gambar kami berdua. terharu betul saya, sebab lepas tu kami tak kan berjumpa lagi kerana saya akan sambung semester 6 di uitm sarawak. sedih dan sayu sangat tambah2 lagi, tiada hadiah yang saya bagi pada dia cuma pelukan seorang sahabat. 

bila anis kahwin, saya tak sempat menghadirinya kerana ada saudara meninggal. tapi saya bersyukur, dia telah menjadi isteri yang baik. anis, tak sangka nya kamu pergi sekelip mata. sebelum ini pernah dua kali terserempak pada tahun lepas. pertama die setesen erl bandar tasik selatan, sempat juga bergossip hehehe. kemudian berjumpa di temuduga terbuka die peresint 18 putrajaya. masa tu die pregnant. pucat muka dia berratur nak temuduga. suka betul dia cerita. saya akan merindui kamu sahabat

2 comments

Latest Instagrams

© Wakdingding. Design by FCD.